Velocipediade 2016 a Aukce „Historische Fahrräder e.V.“
Auction 2016 August 19th „Historische Fahrräder e.V."
Kontakt: http://historische-fahrraeder.de/veranstaltungen/velocipediade.html
27.ročník „International Cycling History Conference“ 2016 a Oslavy 150 let jízdního kola v USA
Vítejte ve Spojených Státech Amerických
Oslavy 150 let jízdního kola v USA
Zúčastnili jsme se 27.ročníku Mezinárodní konference o historii cyklistiky konaného v USA jehož součástí byly veliké oslavy, kdy Amerika slavila 150 let první jízdy na kole. V New Havenu (stát Connecticut) bylo celý víkend 25.a 26.června 2016 setkání milovníků současné cyklistiky i její historie.
III. Pohár motorových dvoukolek 2016
Podnik byl pořádán k uctění 110-tého výročí pacovského závodu, který se jel 8. července 1906 o mezinárodní cenu vypsanou francouzským motocyklovým klubem. Akce byla především výstavou a setkáním sběratelů, pouze vybrané motocykly z kategorie „A“ absolvovaly cestu do Pacova.
Přes 400 fotografií v galeri napoví nejlépe o atmosféře.....
Kontakt: http://www.libormarcik.cz/pohar3.html
190/B - III. Pohár motorových dvoukolek 2016
Oslavy 150 let jízdního kola v USA - pozvánka
Hello world,
This year (2016) marks the 150 year anniversary of the first bicycle patent in the world !!!! Pierre Lallement rode across the New Haven Green April 4th 1866 ( first newspaper account of a bicycle ride in the world) , he files for a patent April 30th with patent attorney John Earl, and the worlds first bicycle patent was granted November 20th 1866.
2016 June 25th and 26th, 2016 come join the "Cycle-bration" in New Haven and Ansonia CT and stay for thInternational Cycling History Conference ( ICHC) through June 29th.
150 years of Bicycling in America
Nová kniha - PUCH Fahrrader (Walter Ulreich a Wolfgang Wehap)
Walter Ulreich je známý rakouský sběratel historických kol, fanoušek a cyklistický expert. Jeho kniha Das Steyr-Waffenrad z roku 1995 se stala téměř učebnicí pro majitele kol této značky. Věděli jsme, že po řadu let připravoval novou knihu o Jahanu Puchovi. Kniha vyšla a je již na trhu. Oba autoři, kteří se podíleli na jejím vzniku (Walter Ulreich and Wolfgang Wehap) odvedli skvělou práci. Více jak 400 stran a mnoho obrázku je skvělý materiál.
Kontakt pro objednávku: http://www.amazon.co.uk/s/ref=dp_byline_sr_book_1?ie=UTF8&text=Walter+Ulreich&search-alias=books-uk&field-author=Walter+Ulreich&sort=relevancerank
Veselé Vánoce a šťastný nový rok 2016
Všem našim přátelům, fanouškům a příznivcům historie kola děkujeme za podporu a přízeň.
Přejeme hodně úspěchů a radosti do roku 2016.
Robert Štěrba a team STERBA-BIKE
Jako malý dáreček návštěvníkům našich stránek připojujeme galerii fotek jednoho z nejkrásnějších a technicky nejrafinovanějšího velocipedů, který jsme kdy viděli:
Odpružený velociped Bouchage & Cie, Lyon, Francie - 1869/70
Velocipedy firmy Buchage s odpružením se do dnešní doby dochovaly pouze dva kusy. Podobný typ tohoto francouzského výrobce je možno vidět v muzeu v Domazanu ve Francii. Model v Domazanu je kompletně pokrytý korozí, protože byl celý původně jen leštěný. Ocel a kov byl vyleštěn bez povrchové úpravy. Tento stroj na obrázcích má naopak originální barvu s červeným linkováním. Mechanismus odpružení je stejný u stroje v Domazanu, jen s malými rozdíly. Pružení obstarává šest malých listových pružin na každé straně vidlice. Z drobných odlišností usuzujeme, že každý stroj se stavěl pouze jako jednotlivý kus, tedy jako originál a stále docházelo k drobným vylepšením a úpravám. Takovýchto strojů pro jejich vysokou pořizovací cenu nebylo vyrobeno mnoho. Tento stroj se dochoval v Buissetově sbírce ve Francii, před několika lety jsem ho restauroval a toto je premiéra, kdy ho můžete vidět poprvé v originálním designu. Všechny díly jsou původní a na kole není ani kapička, ani milimetr nové barvy, vše je 100 % originál, tak jak bylo vyrobeno v roce 1869.
Český klub velocipedistů 1880 a Pražská míle 2015
Zásadní bylo datum 16. listopadu 1880, kdy se v továrně Jana Kohouta sešlo několik mladých mužů, kteří jízdě na vysokém kole propadli a kteří se rozhodli ustavit Klub velocipedistů. K tomuto datu vztahuje své založení, ačkoli úřední souhlas přišel 2. ledna 1881 a zakládací schůze za účasti 23 členů se konala v únoru 1881. Prvním předsedou byl zvolen Jindřich Cífka. Byl to první klub v Čechách a druhý v Rakousku-Uhersku.
Po roce 1894 aktivní klubová činnost pomalu ustávala a omezovala se na výlety a vyjížďky. Mladí sportovci se hlásili do nových klubů, ČKV byl považován spíše za archaický spolek otců zakladatelů. V tomto duchu prošel klub všemi dějinnými událostmi první poloviny 20. století. Po komunistickém puči v roce 1948 už jen skomíral, než se v polovině 50. let nedobrovolně rozpustil v jednotné sportovní organizaci Československém svazu tělesné výchovy (ČSTV). Klubový archiv byl uložen do zapomenuté skříně tělocvičny na Smíchově, kde o něj čtyřicet let nikdo neprojevil zájem.
Shodou okolností a náhod jej objevila paní Libuše Máchová, bývalá archivářka, další shodou okolností a náhod jej v roce 1992 svěřila do rukou Jana Bejšovce. Tak se dokumenty mapující činnost klubu od jeho založení až do zániku dostaly do povolaných rukou. Logicky to v roce 1993 znamenalo znovuobnovení činnosti Českého klubu velocipedistů. Předsedou byl zvolen Jan Bejšovec, který stál v čele plných 17 let a odvedl skvělou práci. V celé historii klubu je to rekordní volební období.
Fotogalerie z průběhu oslav na Letenské pláni 2015
Reje ze vzduchu (natočeno Jirka Fiala) You Tube
Další zásadní zlom nastal 7. listopadu 2015 v průběhu oslav zakončení sezony na Letenské pláni při Pražské míli 2015. Klubové stanovy byly léta ctěné a respektované a nepřipouštěly účast dam na klubových schůzích a některých výletech či jízdách včetně Pražské míle. Dokonce i pozvánka citlivě upozorňuje na kritéria umožňující účast:
„Český klub velocipedistů – 1880 jest klubem tradičním, a proto přísně v duchu stanov našich bude jízda umožněna pouze pánům na vysokých kolech ve vhodném oblečení. Níská kola a šaškovská oblečení buďtež ponechána doma a nebudiž jimi hyzděna trať míle.“
Za neskrývaného souhlasu současného předsedy klubu a mnoha dalších členů se na start i závěrečnou fotografii postavila všem dobře známá dáma s výsměšným maškarním knírkem a bradkou v převleku za muže. Tak se poměrně snadno našim sokům z Brna po mnoha nepodařených pokusech poškodit pověst klubu (například postavou v mexickém ponču na společné fotografii či účastí na stroji spíše připomínajícím lokomotivu než vysoké kolo v minulých letech) podařilo zasadit ránu největší. Celou akci posunout do komediální podoby.
Fotogalerie jízdy - závodu na 1 anglickou míli
Všichni, kteří v hojné účasti letos stejně jako v minulých letech přišli podpořit tuto významnou a tradiční akci a vzdali tak respekt a úctu jejím organizátorům a klubu samotnému možná jednou najdou na Letenské pláni jen zbytky barvy z pracně namalovaných kruhů určujících trasu rejů pánů velocipedistů a budou vzpomínat na období rozkvětu ČKV 1880 marně hledajíc zlomový okamžik a důvod úpadku slavného klubu!
Největší burza v Evropě - Veterama Mannheim 9.-11.10.2015
Tradiční podzimní burza Veterama v Mannheimu je největší svého druhu v Evropě. Více než 4000 vystavovatelů vystavuje na 260.000 čtverečních metrech výstavní plochy historická vozidla, motocykly, kola a různé náhradní díly.
Rok 2015 byl naprosto specifický krásným počasím a přemírou naprosto úžasných historických kol. Tato burza byla naprosto unikátní příležitost pořídit si historický stroj. Nabídka byla tak široká a plná kvalitních kol, že z nabízených strojů by se klidně postavilo unikátní cyklistické muzeum.
Kdo nebyl bude nít příležitost druhý víkend v říjnu 2016.
Kontakt: http://www.veterama.de/de/home
Kde nás každoročně najdete:
Část kol připravených speciálně pro setkání v Mannheimu byla k vidění v této galerii.
26th International Cycling History Conference 2015 France
Bylo mi potěšením být účastníkem 26tého ročníku Mezinárodní konference o historii cyklistiky a kola ve Francii. Malá ukázka atmosféry je patrná z dalších fotografií.
Oficiální stránky: http://www.ichc.biz/index.php
ICHC Francie: http://www.ichc.biz/2015-EN/2015-01-intro.html
ICHC Facebook: https://www.facebook.com/International-Cycling-History-Conference-108768325850095/timeline/
Concept 1865 Electric Bike
Jak by asi vypadalo jízdní kolo v 19. století, pokud by tehdejší výrobci měli k dispozici dnešní vyspělé materiály? Možnou odpověď dává Concept 1865, který má na svědomí německá firma BASF.
Concept 1865 připomíná své praprarodiče jen vzdáleně, a to velkým kolem vepředu a malým vzadu. Vše ostatní je úplně jiné - Concept 1865 je téměř celý z plastu, má elektromotor a spoustu moderních technologií.